روسیه به تانزانیایی های باهوش بورسیه تحصیلی ارائه می نماید

روسیه به دانشجویان تانزانیا کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد که فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه ها را خواهند داشت.

روسیه به دانشجویان تانزانیا کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد که فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه ها را خواهند داشت.

الکسی بونداروک، مشاور سفارت روسیه، که مدیر مرکز فرهنگی روسیه نیز هست، اخیراً خطاب به رسانه‌ها در دارالسلام گفت: این برنامه به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که در هر زمینه‌ای که انتخاب می‌کنند، آموزش باکیفیت کسب کنند.

وی افزود: تانزانیایی هایی که فرصت تحصیل در روسیه را پیدا می کنند، برای توسعه کشور به کشور بازخواهند گشت. ما صرفا نخبگان را از تانزانیا به روسیه نمی بریم، بلکه دانش تانزانیایی‌ها را ارتقا می‌دهیم تا دانشی که در خارج از کشور به دست می‌آورند برای توسعه تانزانیا استفاده شود.»

مشاور خاطرنشان کرد که روسیه این بورسیه تحصیلی را ارائه می نماید تا وقتی دانشجویان آفریقایی به کشور بازمی گردند، رهبران و شخصیت‌هایی بزرگ شوند و در این قاره به‌عنوان نیرویی قابل اتکا شناخته شوند.

با این حال، او اضافه کرد که هر دانش آموزی که مایل به تحصیل در روسیه باشد ابتدا یک سال زبان روسی را یاد می گیرد تا بتواند فرهنگ روسی را با سرعت کافی یاد بگیرد و از این رو در موقعیتی قرار می گیرد که با شیوه زندگی روس ها آشنا شود.

مدیر پروژه، Boniface Assenga در مرکز فرهنگی روسیه، با روشن کردن این بورس تحصیلی، گفت که دانشجویان تا پایان تحصیل، شهریه کامل پرداخت می کنند.

با این حال، وی افزود، این بورسیه شامل حمل و نقل (بلیط هواپیما به روسیه)، اقامت، غذا و کرایه رفت و آمد در این کشور نمی شود.

به همین ترتیب، آقای آسنگا خاطرنشان کرد که برای اینکه یک دانشجو بتواند بورسیه تحصیلی را کسب کند، برای تحصیل در هر دوره تحصیلی در روسیه باید پایه فرم شش را کسب کرده باشد.

وی افزود: برای دانش‌آموزان فرم چهارم، باید در دوره دیپلم شرکت کرده و معدل ۳.۵ و بالاتر را کسب کرده باشند. کسانی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند باید مدرک لیسانس خود را به پایان رسانده و معدل ۳.۵ و بالاتر را کسب کرده باشند. کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با معدل ۳.۵ و بالاتر باشند.

«برای اینکه فرد درخواست کند، باید کپی رنگی از گواهی های تحصیلی مطابق با دوره تحصیلی که می خواهد ادامه دهد و گذرنامه مسافرتی همراه داشته باشد. بقیه کارها به صورت  آنلاین از طریق یک برنامه کاربردی انجام می شود.

مجدداً، دانشجویان باید برای مطالعه زبان روسیه به مدت یک سال به مرکز فرهنگی روسیه بیایند، زیرا زبان پل ارتباط و تحصیل در روسیه خواهد بود. شروع درخواست ها از این ماه تا ۱ نوامبر خواهد بود.

روسیه به تانزانیایی های باهوش بورسیه تحصیلی ارائه می نماید

به همین ترتیب، روسیه کشوری سفت و سخت نیست، اما به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در برخی مشاغل موقت برای افزایش درآمد خود اقدام نمایند.

النا سیمونووا، مدیر آموزش و توسعه مرکز فرهنگی روسیه از سوی خود گفت که این برنامه هیچ تبعیضی از نظر جنسیتی برای دانش آموزان قائل نمی شود و تمایل فرد را برای پیشرفت بیشتر در تحصیل محدود نمی کند.

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۶/۱۴

منبع: روزنامه دیلی نیوز تانزانیا

https://dailynews.co.tz/russia-offers-scholarship-to-brainy-tanzanians/

کد خبر 16912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =